De Koffiejongens
“ Als scale-up zoeken we naar balans: het moet grondig en goed, maar ook pragmatisch en snel ”
100% biologische koffie in een composteerbare cup. Op abonnementsbasis bezorgd door je brievenbus. Met dat concept daagt De Koffiejongens met succes de gevestigde spelers in de koffiemarkt uit.
De scale-up uit Bussum groeit namelijk hard. Al meer dan 100.000 Nederlanders laten hun koffie thuisbezorgen. Sinds kort liggen de cups en bonen ook in de schappen bij meer dan 800 filialen Albert Heijn. En een uitbreiding naar Duitsland is de eerste stap op weg naar internationale expansie.
In die reis leunen De Koffiejongens op Schuiteman Accountants & Adviseurs.
“Ze bieden ons de mix die we als scale-up met een compact team nodig hebben: aan de ene kant ondersteunen ze ons operationeel met de boekhouding en loonadministratie, aan de andere kant kan ik ook strategisch met ze sparren over financiële, fiscale of juridische vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan hoe we zaken regelen tussen onze Nederlandse en Duitse entiteit”, vertelt CFO Klaas Veering.
Wat hij waardeert in de relatie met Schuiteman?
“Ze zijn scherp op de cijfers, houden ons bij de les en behoeden ons voor fouten. Ik kan makkelijk met ze schakelen via de app of mail. Maar misschien wel het belangrijkste is dat Schuiteman aanvoelt dat we in deze fase naar balans zoeken: het moet grondig en goed, maar ook pragmatisch en snel. En dat gaat tot nu toe heel prettig.”
Benieuwd hoe De Koffiejongens hun Product-Market Fit vonden en wat je kunt leren van deze scale-up? Ontdek het in de nieuwe editie van ons magazine Eyeopener.
Heb je vragen? We vertellen je er graag meer over.
Alexander Bakker
Assistent Accountant